Tegenwoordig worden servicenummers steeds vaker gebruikt door ondernemingen om hun diensten en informatie aan een groot publiek aan te bieden. De beller is bereid – afhankelijk van de toepassing-  extra te betalen voor die diensten, mits deze een waardevolle inhoud hebben en op elk gewenst tijdstip te bereiken zijn. 

Servicenummers (800 en 900 nummers) zijn niet alleen interessant voor grote bedrijven zoals de Postbank of OV Reisinformatie. Niets is minder waar!  Middels servicenummers kan een grote variatie aan producten en diensten worden aangeboden, welke betaalbaar en interessant zijn voor zowel éénmanszaken als multinationals. 

Voorbeelden van applicaties (ook wel telefoonscripten genoemd):

informatie verstrekken (bijvoorbeeld:  actuele koersen, weer, verkeer, productinformatie) 
doorschakeldiensten (routeringen) op basis van telefoonnummer, postcode, datum/tijd, openingstijden 
caroussel diensten (paranormale hulplijn, expert/coaching teams, juridische vraagbaak) 
babbelboxen en conferentie-diensten
reserveringssystemen
voicemail applicaties (voicemail via telefonie, voicemail naar email) 
wachtrijen voor bijvoorbeeld helpdesk medewerkers 
overloop nummers (inschakelen extra medewerkers op andere locaties voor opvang)

Dit zijn slechts enkele voorbeelden van applicaties waaruit u kunt kiezen.  

Voordelen van een servicenummer: 

klantvriendelijkheid 
mogelijk extra opbrengsten genereren 
tarief afstemming op commercieël of communicatief doel (er is een groot aantal tarieven te kiezen, zowel een prijs per minuut alsmede een prijs per oproep)
optimale bereikbaarheid en service 
ondersteuning van promotionele activiteiten 
besparing personeelskosten 
grote mate van efficiency wegens centrale, doch variabele doorschakelingen (waar u ook bent)

Dat maakt het tot een zeer geschikt instrument voor bedrijven die iets te bieden hebben waarvoor klanten mogelijk willen betalen. 

Wilt u weten wat Low Cost Linking voor u kan betekenen? Neemt u dan gerust even contact met ons op.

Last Updated (Monday, 31 May 2010 12:56)

 
PartnersPartnersPartnersPartnersPartners